tennisnews.gr - Το Τένις στην Ελλάδα | Τσιτσιπας - Σακκαρη

Διαφήμιση
Διαφήμιση
 

Ένα από τα μυστικά του Federer είναι ο... ύπνος!

E-mail Εκτύπωση

Roger Federer
Ο Roger Federer, όπως και πάρα πολλοί άλλοι μεγάλοι αθλητές, αφιερώνει σχεδόν τη μισή του μέρα στον ύπνο και αυτό είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας, όπως επιβεβαιώνουν και οι επιστήμονες.

Παλιότερα ο Federer είχε αποκαλύψει ότι χρειάζεται τουλάχιστον 11-12 ώρες ύπνου καθημερινά, για να ανταπεξέρχεται στο καθημερινό του πρόγραμμα: "Αν δεν κοιμηθώ 11-12 ώρες τη μέρα, δε θα είμαι εντάξει", είχε πει χαρακτηριστικά, όπως καταγράφεται και στο βιβλίο του Ben Greenfield, "Beyond Training: Mastering Endurance, Health & Life".

Ο Ελβετός, ο οποίος θα γίνει 39 ετών αυτό το καλοκαίρι και είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα πρότυπα όλων των εποχών, για μια μακροχρόνια επαγγελματική καριέρα στον αθλητισμό, δεν είναι ο μόνος αθλητής που έχει αναφέρει τη μεγάλη έμφαση που δίνει στον ύπνο. Το έχουν κάνει επίσης οι LeBron James, Usain Bolt, Steve Nash και Jarrod Shoemaker, μεταξύ άλλων.

"Οι ευφυείς αθλητές αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα του ύπνου, όλης της ανάρρωσης και της ξεκούρασης που παρέχει η διαδικασία του ύπνου", σημειώνει η Dr. Meeta Singh, επικεφαλής της ιατρικής του ύπνου στο εργαστήριο Henry Ford του Ντιτρόιτ.

Αν και ο ιδανικός μέσος χρόνος ύπνου για έναν ενήλικα κυμαίνεται ανάμεσα στις 7 και στις 9 ώρες, οι ειδικοί επισημαίνουν πως για τους επαγγελματίες αθλητές ο χρόνος αυτός είναι περισσότερος, εξαιτίας των αυξημένων αναγκών του σώματος.

Είναι επίσης συνηθισμένο φαινόμενο για τους αθλητές, ειδικά στο τένις, να αλλάζουν συχνά πολλές ζώνες ώρας και να ξεκινούν να αθλούνται αμέσως μόλις φτάσουν στον προορισμό τους, παρόλο που η χρονική στιγμή εκείνη ενδέχεται να μη συγχρονίζεται με τη μέγιστη εγρήγορσή τους.

Αυτό επηρεάζει τις επιδόσεις τους σύμφωνα με τη Singh, καθώς ο χρόνος αντίδρασης είναι πολύ χειρότερος. Αν δεν έχουν τον κατάλληλο ύπνο, μπορεί ακόμα και να διπλασιαστεί ή να τριπλασιαστεί, σε σχέση με τον ιδανικό τους χρόνο αντίδρασης.

"Μπορεί σε εμένα ή σε εσάς να μην κάνει κάποια μεγάλη διαφορά, αλλά στους επαγγελματίες αθλητές η αντίδραση σε ένα τέταρτο του δευτερολέπτου σε σχέση με μια αντίδραση στο μισό δευτερόλεπτο, μπορεί να κρίνει ακόμα και το αν θα κερδίσουν ή θα χάσουν έναν αγώνα. Όταν σου λείπει ύπνος, επηρεάζεται περισσότερο το μπροστινό μέρος του εγκεφάλου, το οποίο εμπλέκεται στην ορθή λήψη αποφάσεων, στην κρίση και στη διαχείριση των παράλληλων δραστηριοτήτων."

 
Διαφήμιση

Διαφήμιση


Σχετικά Άρθρα

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Διαφήμιση
latest-atp-videos

Διαφήμιση

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση